Nu skal jeg lige brokke mig lidt, håber i finder det sjovt eller i hvert fald er enige med mig. Det er jo sådan at jeg sidder i kassen i et supermarked - derved møder jeg utroligt mange mennesker, kunder der tror de må alt. Så hvis du læser dette som kunde, så tag det som et venligt lille hint næste gang du er ude og handle.
1. Glemt din pung.
Gutter.. I er ude og handle, hvad havde i regnet du skulle betale med? Så bare lige en anden gang, spar os alle sammen for besværet og husk den lille bandit. ;-)2. Brokke jer over kø.
Hvis i enten kommer sent eller tidligt kører vi jo på mindste bemanding og derved har vi ikke nok medarbejdere til at sidde i kasserne. Og skal jeg sige jer en hemmelighed? En kassemedarbejder arbejder sjældent hurtigere når der står en sippet kunde i køen og siger fornærmet "kan vi få åbnet en kasse mere? det her går alt for langsomt". Vi prøver at udøve den bedste service for jeres alle sammen's dag så man måske kan blive lidt gladere. Hos nogle mennesker, især gamle, er jeg eller en af mine kollegaer en af de eneste mennesker de snakker med på en dag - derved vil jeg meget hellere bruge min tid på at grine af deres joke om at "uha det er dyrt, man skulle nærmest være millionær" eller høre dem snakke om at deres barnebarn gerne vil have de samlekort vi deler ud, så de kan have en god følelse i maven når de går derfra, end jeg gider skynde mig så du kan nå at hente kaffe inden arbejde.
3. Mangel på vare.
Hvis i vil klage over hvis der mangler varer, så snak dog med den som bestemmer det. I siger det til mig som er kassemedarbejder - jeg ved knap nok hvilke ting vi har i butikken? Haha. Dem som bestiller dem er varehus chefen, dem der stiller dem på plads er trimmerene - det kommer ikke engang i nærheden af mig.. Så ved i det.
4. Jeres boksepude.
Søde kære kunder, mine kollegaer og jeg sidder og gør vores bedste, så lad lige vær at flippe ud over ingenting. Jeg prøver selv at være smilende og glad når der kommer kunder, snakke med folk og siger hej til deres børn hvis de siger hej til mig eller give dem et dyrekort ekstra med på vejen. Det mindste i kan gøre er at lade vær og snakke i telefon, give et smil igen eller sige i lige måde når jeg til slut i handlen siger i må have en god dag. Jeg ved godt mange ser ned på det at sidde i kassen i et supermarked, men hvem skulle ellers gøre det? Du skal jo have dine varer til dine "dyre" middag.
Jeg havde for nogle uger siden en dame som skulle have modermælks erstatning. Jeg scannede den ind og da jeg sagde hvad jeg skulle have for den, var det åbenbart ikke den pris hun ville have. Hun sagde den var på tilbud og jeg fortalte hende at modermælks erstatning ikke var med i det tilbud vi havde kørende der. Hun troede ikke på mig, så jeg ringede ned til afdelingen og spurgte om prisen. Jeg fik den som jeg hele tiden havde sagt, lagde på og fortalte hende det. Hun troede stadig ikke på mig og ville have jeg skulle ringe ned til afdelingen igen også ville hun selv høre det fra ham. Hvor mistroisk er det ikke lige? Derefter sagde jeg i roligt toneleje: "hvis prisen stadig ikke behager dig, kan du bare lade det stå hos mig." Hvorefter hun svarer: "du skal ikke sidde det og spille flabet, jeg skal kraftedeme ikke have noget i jeres lorte butik, du er den værste kassemedarbejder jeg nogensinde har handlet med!" så kastede hun varen ned i båndet og stormede ud. Derefter lukkede jeg min kasse og gik ud og rystede over hele kroppen.. Sådan bør ingen kunde snakke til en medarbejder - slet ikke til nogen andre.
5. Bær over med os.
Nogen gange kommer vi til at lave en fejl og det er vi selvfølgelig rigtigt kede af. Hvis jeg kommer til at scanne en lidt dyrere vare en gang for meget skal jeg trække den ud via jeg får en "nøgle 2" fra kundeservice, det kan godt tage lidt tid. Men hey - jeg betjener nok flere hundrede kunder på en dag, nogen gange smutter den. Hvis jeg har glemt at give dig 100 kr over så kan du få det i kundeservice, hvis jeg scanner en forkert frugt ind kan du få pengene tilbage. Jeg beklager og det gør vi alle - men man skal sku også have lov til at lave fejl en gang imellem. Der er mange ting man skal huske, alle numrene på frugt, hundemad eller jord, hvordan kan ændre en pris, hvilket nummer man skal ringe til hvis prismærket mangler, det er altså mange ting. Så næste gang du er ude og handle så husk lige på at vi er alle sammen mennesker og vi kan behandle hinanden pænt og tænke selv.
Caio.

Ingen kommentarer:
Send en kommentar